fbpx

Jak začít podnikat bez zkušeností s reklamou


Podnikání na internetu – trend dnešní doby, který nachází stále více zájemců. Ať už si chcete přivydělat na internetu nebo si otevřít vlastní e-shop a rozjet byznys – bez reklamy na internetu to dnes prostě nejde. Máme i statistiku, která říká, že ročně vznikne přes 5000 nových e-shopů. Kolik se jich ale skutečně udrží na trhu, ve kterém je velká konkurence? Odpověď je snadná – skvěle vybudovaná SEO optimalizace, strategická PPC reklama na Seznamu a Googlu, srovnávače kterými jsou zboží.cz, heureka.cz, Google nákupy a další. Mimo jiné je také důležitá výkonnostní reklama na Facebooku, která perfektně pomáhá prodávat produkty přes katalog produktů a nastavenou reklamou.

Pomůžeme Vám

Nevíte, jaká reklama se hodí pro Vaše podnikání? Rádi Vám poradíme – kontaktujte nás.


Jak ale fungují reklamy na internetu a jak z nich vytěžit maximum. Druhů reklam je spousta, my se zaměříme na vyhledávací a obsahovou síť.

Vyhledávací síť

Reklama ve vyhledávací síti funguje tak, že uživatel, který hledá produkt nebo službu zadá do vyhledávače (na Googlu, Seznamu, Yahoo a podobně …) určité klíčové slovo a výsledky vyhledávání mu ukážou nejrelevantnější weby, které nejblíže vystihují jeho vyhledávací dotaz

Vyhledávací síť se hodí pro:
  • Organický dosah vyhledávání
  • SEO optimalizaci
  • PPC reklamu (Seznam, Google)

Organický dosah je takový, za který si neplatíte. Jedná se o webovou stránku s kvalitním obsahem a perfektně vybudovanou SEO Optimalizací. Oproti PPC reklamě, u které platíte za každý proklik. Ano, opravdu a pouze za proklik. Inzerce je zcela zdarma. Uživatel zadá do vyhledávače klíčové slovo a vaše webová stránka vyjedeme mezi prvními. To zní snadně, že ano? Snadné to ale tak není a musíte na to mít vyhrazený rozpočet. Pokud začínáte podnikat v oboru, který má větší konkurenci, ať už jste e-shop nebo firma, bude pro vás získat první poptávky nebo objednávky malinko finančně náročnější. Pokud ale podnikáte v oboru, který není nijak zajímavý, popřípadě nemá takovou konkurenci – je dost možné, že vás proklik bude stát velmi málo. V tom případě se vám PPC reklama velice vyplatí.

Přemýšlíte o PPC reklamě?

Rádi Vám uděláme analýzu klíčových slov včetně průměrných cen za proklik ZDARMA.


Obsahová síť

Co je to obsahová síť? Obsahová síť jsou webové stránky, které mají větší návštěvnost a kde je větší publikum lidí. Nazývají se také partnerské weby. Seznam i Google své partnerské weby má. Facebook má zase kanál příspěvků, popřípadě tzv. stories nebo jiné kanály. Obsahová síť vyplývá již z názvu – obsah. Tedy poutavý banner, kterým ohromíte potencionálního zákazníka k provedení akce – nákupu nebo poptávce. Nemusí se ale jednat pouze o banner. Obsahová síť nabízí velké množství reklam. V podobě zmíněného banneru, fotky popřípadě videa. U obsahové kampaně se snažíte najít nové zákazníky v rámci vyvolání pocitu, že produkt nebo služba, kterou nabízíte je pro ně přínosná nebo ji potřebují. Je tedy jasné, že zde vyhrává dobrá nabídka.

  • Obsahovou síť můžete mít na Seznamu, Googlu i Facebooku.
  • Můžete použít připravených bannerů o různých formátech, fotografií a videí.
  • Obsahová síť je ideální pro představení produktu nebo služby, budování brandu nebo akvizici.
  • Obsahovou sítí se snažíte vyvolat zájem, popřípadě zpětně oslovit zákazníka (remarketing, který si rozebereme příště)
  • U této kampaně je možné využít takzvané podobné publika a ukazovat reklamu lidem, kteří projevují o váš obor zájem.

Teď už víte, co je to vyhledávací a obsahová síť a kde můžete inzerovat reklamy. Možností je ale více. Například reklama na Tik Toku, Pinterestu nebo Linkedinu. Tím se ale my nezabýváme a nemáme s ní zkušenost.

Jak začít s reklamou na internetu?

Upřímně – pokud jste úplný laik, přenechte to odborníkům – nám. Nebudete utrácet zbytečně peníze za špatné reklamy, neztratíte čas učením se a nastavováním špatných reklam. Co vám rozhodně nedoporučujeme a zakazujeme – neklikejte na Facebooku na tlačítko ,,Propagovat příspěvek“! Stejně tak nenastavujte reklamu se špatným nebo naopak žádným cílením.

Pokud ale přeci jen chcete vyzkoušet reklamu na internetu sami, máte možnost inzerovat na těchto reklamních účtech:

Neorientujete se v reklamních účtech?

U nás máte úvodní konzultaci zcela ZDARMA. Kontaktujte nás.

Doporučujeme načerpat inspiraci u ostatních, popřípadě se nás zeptat. Rádi vám poradíme. Přeci jen se v reklamě na Seznamu, Googlu a Facebooku orientujeme každý den.